HUOLETTOMUUTTA
Ajankohtaista
 
VALIDIUS ONLINE
PERINTÄYHTIÖ TYÖKALUKSI ISÄNNÖITSIJÄN JA HUOLTOYHTIÖN PAKKIIN



Julkaistu 12.5.2022

Isännöitsijällä sekä huoltoyhtiöillä ovat merkittävät roolit taloyhtiöissä. Kiinteistön arvonnoususta huolehtimisen lisäksi isännöitsijällä on taloyhtiön taloushallintoon liittyviä velvoitteita, jotka realisoituvat kun vuokria, yhtiövastikkeita tai muita laskuja jätetään maksamatta. Huoltoyhtiö puolestaan toteuttaa tarvittavat ylläpito- ja korjaustyöt. Domino Kiinteistöpalveluiden toimitusjohtaja Hermanni Uusitalo kertoo perintäyhtiön eduista sekä yli kymmenen vuoden mittaisesta yhteistyöstä Validiuksen kanssa.

Kuluton ja riskitön perintätoimisto huoltoyhtiöille

Dominon kaikki laskut lähtevät Validiuksen kautta. Muiden huoltoyhtiöiden tapaan myös Dominolla on pieniä laskuja, esimerkiksi oven avaukseen liittyen. Tyypillisessä tapauksessa huoltoyhtiö kutsutaan avaamaan kotiovi muutaman kymmenen euron maksua vastaan, joka veloitetaan jälkikäteen laskulla. Jos suoritusta ei saada, perintäyhtiöt yleensä kohdistavat syntyneet kustannukset takaisin huoltoyhtiölle. Tämä aiheuttaa tilanteen, jossa huoltoyhtiö ei saa heille kuuluvaa pääomaa takaisin ja joutuu lisäksi vastaamaan uusista maksuvelvoitteista perintäyhtiölle. Validiuksella maksusuorituksista vastaa aina velallinen, eikä velallisen maksamatta jättäminen aiheuta kustannuksia huoltoyhtiölle. Tätä tarkoittaa kuluton ja riskitön perintätoimisto.

Automaattinen maksunvalvonta nopeuttaa kassan kiertoa ja parantaa likviditeettiä

Dominolla ollaan tyytyväisiä sähköiseen laskutukseen sekä automaattiseen reskontran seurantaan. Kun laskupohja on kerran tehty, se lähtee Validiuksen toimesta kuukausittain koko vuoden ajan. Huoltoyhtiön ei tarvitse kuin luoda lasku, ja Validius hoitaa koko prosessin siihen asti, että lasku on maksettu. Tämä vapauttaa yrittäjän aikaa sekä tehostaa kassan kiertoa. Automaattisen maksuvalvonnan myötä yrityksen kassa kiertää noin 10 % nopeammin ja yrityksen likviditeetti paranee. Kannattavuus kasvaa ja resursseja voidaan kohdistaa tuottaviin toimenpiteisiin, esimerkiksi investointeihin. Henkilökunta puolestaan voi keskittyä tärkeimpiin tehtäviin ja yrityksen ydintoimintoihin.

- Keskitymme mielellämme omaan asiakaspalveluumme, ja jätämme laskutusasiat Validiuksen hoidettavaksi. Mitään ei jää roikkumaan, ja reskontra pysyy aina ajan tasalla, Uusitalo summaa.

Ei vuosimaksuja, ei ylläpitokustannuksia

Validiuksen palveluiden käyttäminen on isännöitsijälle ja huoltoyhtiöille helppoa ja vaivatonta. Kun taloyhtiöiden kanssa solmitaan uusia sopimuksia, tehdään ilmoitus Validiukselle esimerkiksi sähköpostilla ja uusi yhtiö lisätään samojen, olemassa olevien käyttäjätunnusten alle. Käyttäjätunnukset säilyvät aktiivisina järjestelmässä, vaikka yhtäkään maksumuistutusta ei tarvitsisi lähettää.

Validiuksella ei ole vuosimaksuja tai ylläpitokustannuksia, joten kuluja tulee vain tilanteissa, jossa maksuvelvoitteita ei ole asianmukaisesti täytetty. Tässäkin tilanteessa kulut laskutetaan velalliselta, ei isännöitsijältä tai huoltoyhtiöltä.

Vältetään maksuhäiriömerkinnän syntyä

Validius tuo asiakassuhteeseen hygieenisyyttä. Asukas voi olla suoraan yhteydessä Validiuksen asiakaspalveluun, ja sopia maksujärjestelyistä. Näin asiakassuhteen heikkenemisestä asukkaan ja isännöitsijän välillä ei tarvitse olla huolissaan.

Domino Kiinteistöpalvelujen Uusitalo kiittelee Validiuksen toimintaperiaatteita:

- Validiuksen asiakaspalvelu on ystävällistä ja asiakaslähtöistä. Maksujärjestelyistä sovitaan velallisen tilanne huomioon ottaen, ja tehdään toimiva maksusuunnitelma. Viestintä on selkeää ja velallinen tietää missä ajassa velvoitteet hoidetaan, jotta maksuhäiriömerkintää ei pääse syntymään.